unconditional_pattern

Day 17…


Day 17

11:04

Im back and more awake than yesterday….Words today are…..Unconditional and Pattern!

IMG_8796

Hmmm….straight away I’m thinking girly stuff like love hearts or something! Am gonna get tea now and think about it! :)

12:03

Google says…

Screen Shot 2016-04-29 at 11.16.14

Screen Shot 2016-04-29 at 11.19.17

I’m still thinking….I have a few ideas! I could create a very girly image full of love hearts and stuff….or I could incorporate this into a trippy kinda image with a funky mad pattern…(am thinking of the Beatles!)….or the pattern could not have any hearts, it could just be different shades of pinks and reds…or…I also had another idea….I could illustrate the stages of pregnancy!! The pregnancy thing came to mind because from the minute a woman finds out she is pregnant she has an unconditional love for the child…and the stages of pregnancy is kind of a pattern which every mother will recognise…as in the stages of growth and how the baby develops and stuff.

Hmmmmmm….I think I like the trippy pattern idea so am gonna look into that a bit more!

Tunes…a bit of everything! :)

13:19

So far…

Screen Shot 2016-04-29 at 12.57.33

Screen Shot 2016-04-29 at 13.18.23

Screen Shot 2016-04-29 at 13.19.02

It doesn’t look like much yet but I’ll get there! Couldn’t help myself…had to have a heart in it!! :)

13:46

Still doesnt look like much yet…

Screen Shot 2016-04-29 at 13.46.04

15:18

Still messing around with lines….am not too sure what way I want it to be…

Screen Shot 2016-04-29 at 15.18.31

Screen Shot 2016-04-29 at 14.29.22

Screen Shot 2016-04-29 at 15.18.37

Screen Shot 2016-04-29 at 15.18.18

Screen Shot 2016-04-29 at 16.15.01
16:18

Back to the drawing board for me…am just not liking anything I’m doing!

16:26

I have another idea!!! Gonna start again!! :)

21:35

Right…so..college closed early today and I needed to start again!! But…I have this….

Screen Shot 2016-04-29 at 9.06.32 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 9.10.59 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 9.22.50 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 9.32.16 p.m.

Gotta do the background now…

10:13

And now I have this….

Screen Shot 2016-04-29 at 9.43.01 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 9.58.11 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 10.03.55 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 10.11.44 p.m.

10:41

Screen Shot 2016-04-29 at 10.19.50 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 10.32.04 p.m.

11:40

At last…I’m done!

Screen Shot 2016-04-29 at 11.07.28 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 11.07.34 p.m.

Screen Shot 2016-04-29 at 11.34.29 p.m.

Think I like this one!

unconditional_pattern

Yep…this is my final image! :) Finally!

And now I need a little break….that was a long day!

Oh…shoutout to Morgan…aka..Patrick!!! :)

01:38

Its stupid o clock and I’m still up!

Gotta give another shoutout to Phil!! He reckons my blog makes sense….some of the time!! :)

Afterthoughts: Todays words were good together but tricky! I had so many different ideas…and wasted loads of time…but i got there in the end.

The first idea of the heart pouring onto a river was kinda cool….but I reckon these patterns always look neater in black and white…yet i wanted to have some pink! So i gave up and started again.

The final image was something I thought about early in the day…I wasnt sure if I could create the effect properly…but it was late and time was ticking and I needed something fast!! So I gave it a try…and it worked…kinda! :)

The hearts sort of symbolise unconditional love and the pattern is within the hearts and in the background. I added the girl to make the image more complete…I felt it wasnt enough to just have hearts….I think she makes it a cute kinda image!

And then I was done…and now Im done blogging….its bedtime!

Tools used: adobe illustrator

Nite Y’all!! :)